Voel je beter dan ooit met deze simpele aanpassing

Wist je dat een verstoring van je bioritme een enorme invloed heeft op je gezondheid? In deze video leg ik het je graag uit en geef ik je een simpele tip die alle verschil maakt!

Wat ontdek je in deze video?

  • Iets wat je als mens niet zou moeten doen voor het slapen gaan
  • Hoe je jouw bioritme kunt verbeteren voor meer energie en optimale gezondheid

Bekijk de video

Als je voor het slapen gaan nog op je telefoon wilt kijken, zorg dan dat je een bril draagt die het blauwe schermlicht filtert of zet je scherm op een donkere modus. Waarom? Ons bioritme wordt voor een groot gedeelte aangestuurd door licht. Ons bioritme is een samenwerking tussen al onze organen en onze organen hebben ieder een eigen ‘orgaanklok’. Iets wat in de Chinese Geneeskunde een grote rol speelt. Onze organen hebben namelijk verschillende tijden in onze dag en nacht waarin ze ‘gevoed’ worden met energie en voedingsstoffen. Het lichaam kan immers niet alle organen tegelijk herstellen.

Het blauwe schermlicht geeft het lichaam het signaal dat het tijd is voor de dag, in plaats van de nacht, en gaat cortisol aanmaken en andere processen in gang zetten die normaal pas in gang worden gezet als het licht wordt en tijd is om fit en energiek uit bed te stappen.  

Als we ons bioritme in de war brengen, bijvoorbeeld door het blauwe schermlicht voor het slapen gaan waardoor het lichaam denkt dat het nog geen tijd is om te gaan slapen of door te weinig en onregelmatig slapen, dan brengen we het natuurlijke ritme van ons lichaam en daarmee het natuurlijke herstel van de organen in de war. Hoe beter ons bioritme, hoe meer harmonie in het lichaam, hoe meer optimale gezondheid.

Meer tips voor het verbeteren van je bioritme

  • Elke dag (zoveel mogelijk) op het zelfde tijdstip naar bed en opstaan.
  • Breng zoveel mogelijk ritme in je voedingspatroon. Liefst drie hoofdmaaltijden op een dag en daartussen je stofwisseling rust geven zodat je bloedsuikerspiegel gedurende de dag stabieler is.
  • Niet vlak voor het slapen de laptop, smartphone of IPad meer gebruiken (of donkere schermmodus activeren).

Veel meer over jouw bioritme en de wetenschap hierachter wordt uitgebreid beschreven in ons dikke Langer Leven Magazine. Hierin vind je inspirerende interviews, een heerlijk detox-plan en heel veel diepgang voor jouw optimale gezondheid. Je kunt deze hier online GRATIS bestellen. Wij rekenen alleen kosten om deze te versturen.  

Share:

1 comment

Geef een reactie