Specifiek advies over Wanneer te Eten geeft onverwacht lager Vetpercentage

Dit voedingsadvies over wanneer NIET te eten gaf mij geheel onverwacht een veel lager vetpercentage, zonder dat ik iets veranderde in Wat ik at of Hoeveel ik at.

Dit is een advies uit de nieuwe Foodie & Mind 2020 kalender.

Ik heb altijd een strak lijf gehad, inclusief een sixpack: ik sport 4 keer per week en eet super gezond. Maar dit specifieke voedingsprincipe had ik nog nooit écht toegepast. Terwijl ik er zelfs over had geschreven in mijn bestselling boek, deed ik dit zelf niet! Oops… 🙂

Totdat ik dit principe dit jaar begon toe te passen: 2 of 3 maaltijden per dag, geen tussendoortjes.

Resultaat: m’n vrouw zag al binnen een week aan me dat ik nog “leaner” was (nog minder vet)!
Ook had ik eigenlijk helemaal geen trek meer in iets lekkers/zoets, en had ik meer focus en energie.

De truc is: niets veranderen in wat je eet, of hoeveel je eet, alleen wanneer je het eet. In deze video leg ik je uit hoe dat werkt.

Dit is één van de 53 adviezen uit de nieuwe Foodie & Mind 2020 kalender (dat eigenlijk een Handboek is voor 2020).

Wil je als eerste de kalender bestellen (die ieder jaar OP gaat), klik hier om vroeger dan iedereen de 2020 kalender te kunnen bestellen.

Share:

9 comments

  1. Precies Jesse.. ik ontbijt heeell goed met fruit en goede vetten en eiwitten.. als ik dan ook helemaal niets tussen door neem Met nog 2 maaltijden val ik zomaar 2 kilo af in 2 weken!! Deze video geeft weer houvast.. en water drinken! Het zijn bij mij ook echt maar die 2 kilo’s.. want ik ben goed op gewicht met mijn 80 jaar..

  2. Goed idee, heel duidelijk verteld in begrijpelijke taal. Logisch verhaal over wat insuline doet. en invloed van andere hormonen zoals groeihormoon en cortisol.
    Dank voor deze tip en informatie.
    Ik ga dat ook doen!..

  3. Het enige dat mij hielp om af te slanken en is nu gelukt ook -10 kg .

  4. Jouw vrouw ??? 😉

  5. Dit zal ik ook eens proberen. Wij hadden altijd geleerd dat we tussendoortjes moesten gebruiken om onze verbranding in gang te houden en zo beter konden afvallen.

    1. Inderdaad, bij mij op de sportschool wordt het BodySupport programma aanbevolen en die aanpak van 6 eetmomenten per dag staat haaks op dit advies en natuurlijk zijn beiden wetenschappelijk onderbouwd.

  6. Vraagje, wanneer neem jij bij deze manier van eten je green juice en/of supplementen in?

Geef een reactie