Quinoa Tabouleh

In het volgende rauwe recept gaan we een simpele glutenvrije versie van Tabouleh voor u beschrijven, welke u een nieuwe en frisse kijk op de keuken van het Midden-Oosten gaat opleveren. Dit gerecht is geweldig met vegetarische kebab, humus en in combinatie met verschillende voorjaars- en zomergerechten. U kunt het als een bijschotel serveren, eventueel in combinatie met verschillende soorten crackers of wafels (rijst, quinoa, etc.).

Ingrediënten:
– 2 kopjes ontkiemde (3 kleuren) quinoa (24-36 uur laten ontkiemen).
– 2 kopjes komkommer (in blokjes gesneden).
– 2 kopjes tomaat (in blokjes gesneden).
– ½ kopje (rode) ui (in blokjes gesneden).
– ½ kopje biologische olijfolie.
– ½ kopje vers citroensap.
– ½ kopje gepeld hennepzaad.
– 1 kopje verse peterselie (fijn gesneden).
– 1 lente ui (fijn gesneden).
– 2 theelepels Himalaya zout.
– 2 theelepels gemalen komijnzaad.
– ¼ theelepel Cayenne peper.

quinoa tabouleh

Bereiding:
Laat de quinoa in eerste instantie gedurende 6-7 uur ontkiemen in water. Zodra u merkt dat deze begint te ontkiemen en de eerste tekenen hiervoor zichtbaar zijn, spoelt u de quinoa dan af en stop deze in een jampot met gaas die tevens afgedekt is. Laat de quinoa wederom in een laagje water (of eventueel natte watten) verder ontkiemen en herhaal dit proces nog twee keer gedurende de volgende 24 uur. Plaats daarna de ontkiemde quinoa en hennepzaden in een schaaltje en meng de twee door elkaar. Voeg vervolgens alle andere ingrediënten toe, mix het geheel door elkaar en serveer het onmiddellijk. Mocht u het willen bewaren, doe dit dan gedurende maximaal 24-48 uur en wel gekoeld. Dit in verband met de quinoa kiemen die niet lang houdbaar zijn. Wij hopen verder natuurlijk dat dit quinoa recept u net zo lekker smaakt als het er hier uitziet in deze blog.

Share:

3 comments

  1. hoeveel quinoa met je per dag eten ?om aan de vitamine behoefte te voldoen.

  2. kan dit ook met de quinoa van Lassie zodat ik de quinoa gelijk kan gebruiken?

Geef een reactie