Mucuna Smoothie – Voor meer spierkracht en libido

Behoefte aan wat extra spierkracht en wil je tevens je libido een ‘boost’ geven? Dan is deze Mucuna smoothie jouw perfecte recept.

Ingrediënten:
– 1-2 stronken bleekselderij.
– 1 avocado.
– 1 peer.
– 1 bak blauwe of rode bessen.
– 1 bak bramen.
– 1-2 theelepels mucuna pruriens.
– 1-2 theelepels HealthForce Vitamineral Green.
– 1-2 theelepels HealthForce Zeoforce.
– 1 eetlepel açai poeder.
– 1 eetlepel mesquite poeder.
– 1 eetlepel rauwe cacao.
– 1 handjevol goji bessen.
– ½-1 liter gezuiverd water of kokoswater.

Bereiding:
Om te beginnen voegt u alle ingrediënten samen in een blender, met als laatste het vruchtensap of gezuiverde/kokos water. Daarna zet u de blender aan en laat deze aan staan tot het geheel een mooie egale substantie is geworden. Eventueel kunt u het nog wat naar smaak zoeten met gezonde zoetstoffen als yacón, stevia, lucuma of wat extra mesquite. Giet het geheel vervolgens uit over een aantal bekers of glazen en top het eventueel nog naar eigen smaak af met wat besjes, een aardbeitje en eventueel wat rauwe cacao-, kaneel, lucuma of mesquite poeder en laat het u vooral ook bijzonder lekker smaken!

Share:

4 comments

  1. Beste,

    Wat ik me vooral afvraag is, kan men dit bv ’s morgens maken en pas ’s namiddags of later op de dag eten op het werk?
    Wat met oxidatie, conservering, in welke omgeving of verpakking te transporteren en te bewaren (bv donker glas voor oxidative)?

    Zo’n smooties zijn gezond en lekker maar je man niet echt met le blender naar het werk, … . Wat zou u aanraden of zijn er dan recepten die beter gepast zijn om op het werk mee te nemen?

    Danku voor uw feedback,

    Mvg,
    Aurélie Vens

    1. Hallo,

      Je kan een smoothie om het even welk moment nemen. Je moet hem binnen de 24u consumeren of eventueel invriezen en best mee te nemen in glazen potten met schroefdeksel. Het glas mag maar hoeft niet donker te zijn.

      Mvg Martine

  2. Kunnen jullie ook wat minder dure recepten maken?

Geef een reactie