Moe? Uitgeput? Doe dit bij Vermoeidheid (aankomende) Burn-out of Stress

In deze video gaat het over stress en het houden van verbinding met je lichaam en waarom dat belangrijk is. Als je dingen altijd heel goed wil doen, een perfectionist bent of bang bent om de controle te verliezen kan dit het lichaam ook stress geven. Lichamelijke klachten kunnen daar het gevolg van zijn.

Stress komt niet alleen van erg druk zijn, stress hebben op werk, financiële stress of stress in je relatie. Het lichaam ervaart ook stress als je angsten hebt, bijvoorbeeld angst om te falen, angst om het niet goed genoeg te doen, angst om niet goed genoeg te zijn, angst dat iets mis zal gaan… Zorg in dit geval dat je de verbinding met jezelf, met je adem en met de natuur prioriteit geeft.

In deze video ontdek je

    • Waarom het belangrijk is bij stress om gezond te eten
    • Wanneer je lichaam een overlevingsmechanisme inschakelt en hoe dat werkt
    • Hoe we die verbinding (weer) kunnen maken met ons lichaam
    • Dat we in een sterke mentale staat zijn als we tot rust komen
    • Hoe je het beste met stress omgaat
    • Hoe Jesse zelf een burn-out kon voorkomen
    • Wat een belangrijk symptoom is van bijnieruitputting
    • Wat bijnieruitputting is
    • Wat je kunt doen om de bijnier te herstellen en ondersteunen

Bijnieruitputting kan je herkennen aan de volgende symptomen:

  • Algehele vermoeidheid
  • ‘s ochtends niet uit bed kunnen komen (“snoozen”)
  • Na een (lange) nachtrust nog steeds moe zijn
  • Snakken naar Cafeïne (cafeïne nodig hebben)
  • Trek in zoute voeding
  • Trek in suikers, brood, pasta en andere koolhydraten
  • Verzwakt immuunsysteem: niet kunnen herstellen van een griepje
  • Allergieën
  • Spierzwakte
  • Depressie
  • Huidproblemen
  • Auto-immuunziekten
  • Laag libido
  • Verslechterde omgang met stress
  • Geheugenverlies
  • Lage bloeddruk
  • Weinig energie

Herken je een aantal van deze symptomen? Geef dan extra aandacht aan de ondersteuning van je bijnieren en reduceer stress en angsten als dat mogelijk is. Ga vaker de natuur in en neem de tijd om bijvoorbeeld vaker te mediteren of bewust en diep te ademen.

Share:

Geef een reactie