Maaltijdsalade met pompoenzaad en andere zaden

Pompoenzaad en andere zaden zoals hennepzaad, zonnebloempitten en pijnboompitten geven een salade veel volume en een extra ‘bite’.

– 100 gram eikenblad of rucola sla.
– 1 kleine komkommer.
– ½ avocado.
– 2 biologische tomaten.
– 2 eetlepels biologisch maïs.
– 1 biologisch bosuitje of sjalotje.
– 1 eetlepel pompoenzaad.
– 1 eetlepel hennepzaad of lijnzaad (of beide).
– 1 eetlepel zonnebloempitten.
– 1 eetlepel pijnboompitten.
– 1 handvol (on)gezouten cashewnoten (gecrushed).
– 1 stuk biologisch geitenkaas.
– 1 salade dressing van granaatappelsiroop gecombineerd met honing en groene kruiden (koriander, peterselie, rozemarijn) en wat peper en Himalaya zout.

Neem een grote saladekom en meng alle ingrediënten in deze kom. De tomaten, komkommer, bosuitje/sjalotje en de geitenkaas dienen van te voren te worden fijn gesneden. Maak vervolgens de dressing en voeg hier eventueel nog een beetje olie, appel of wijnazijn aan toe indien dat gewenst is. Dit maakt de dressing wat voller van smaak en gemakkelijker om door de salade te roeren, al vinden sommigen onder ons juist de smaak van honing met granaatappelsiroop iets om in zo’n puur mogelijke vorm van te genieten. Kijkt u zelf wat u het lekkerst vindt en wees vrij om te experimenteren in de keuken. Dat is uiteindelijk hoe vaak de allerlekkerste en beste recepten worden uitgevonden en ontdekt.

Share:

1 comment

Geef een reactie