Maak deze smoothie ’s ochtends voor een sterke weerstand

In deze video maakt Tessa van The Green Happiness haar nummer 1 smoothie voor een sterke weerstand!

Bekijk hier de video:

Je begint je dag supergoed met een groene smoothie. Je krijgt immers meteen al een portie groente en fruit binnen en dus een deel van de vitaminen en mineralen die je dagelijks nodig hebt om je energiek en vitaal te voelen. Deze vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen uit verse groente en fruit zijn belangrijk voor het goed kunnen functioneren van je lichaam. Dit recept is van een groene smoothiebowl, die je lekker kunt oplepelen in de ochtend. Deze smoothie geeft je zowel verzadiging als een hoop goede voedingsstoffen om je immuunsysteem te versterken.

Wil je ‘m liever drinken? Voeg dan gewoon wat extra vocht toe. Je kunt hem ook nog wat dikker maken als je dat lekker vindt (voeg dan juist wat minder vocht toe). Nog een voordeel van een smoothiebowl: je kunt deze garneren met allerlei lekkere en gezonde toppings!   

Dit recept komt uit het boek ‘Immuunplan, voeding voor een ijzersterk afweersysteem‘. Wij hebben dit boek geschreven omdat we jou willen helpen om een sterker immuunsysteem te krijgen dan ooit! Het staat vol met informatie, tips en heerlijke recepten.   

Bestel het boek ‘Immuunplan, voeding voor een ijzersterk afweersysteem’ via deze link.

Recept Romige Groene Smoothiebowl met bessen

Voor één portie heb je nodig:

  • Een halve avocado
  • 80gr mango (vers of stukjes uit de diepvries)
  • 1 groene kiwi
  • Een stuk gember van ongeveer 2cm
  • 1 eetlepel citroensap
  • 20gr groene bladgroente naar keuze (spinazie, andijvie, sla of paksoi bijvoorbeeld)
  • 250ml ongezoete amandel- of kokosmelk
  • Optioneel: een handjevol ijsblokjes
  • 1 theelepel Immunity Support van Superfoodies voor een extra boost voor je immuunsysteem

Toppings:
1 groene kiwi, 4 aardbeien, handjevol blauwe en rode bessen, 1 eetlepel ongezoete kokossnippers, 2 theelepels hennepzaden en wat verse munt

Zo maak je de smoothiebowl

  • Doe alle ingrediënten behalve de toppings in een goede blender. Mix op de hoge stand tot de smoothie een romige substantie heeft.
  • Giet in een bakje en maak af met de toppings. Eet direct op en geniet er lekker van!
Share:

1 comment

  1. Beste, amandelmelk of Cocos melk vind ik echt niet lekker. Mag ik dan ook gewone halfvolle melk gebruiken?

Geef een antwoord