Low Carb Protein Breakfast Bowl

Wij bij Superfoodies willen graag gezond en gemakkelijk ontbijten. Daarom maakten wij een nieuw ontbijtrecept om de dag krachtig en happy mee te beginnen! Vol met plantaardige eiwitten, goede vetten, vitamines en mineralen.

Zeg nou zelf, dit is toch een ontbijt om blij van te worden? Niet alleen je humeur knapt ervan op, ook je lichaam zal je dankbaar zijn. Het is namelijk de beste brandstof om je dag energiek te beginnen, vol gezonde vetten, krachtige plantaardige eiwitten, vitamines en mineralen.

Extra plantaardige eiwitten door hennepzaad
Hennepzaad toevoegen aan je smoothie, bowl of salade is een makkelijke manier om meer plantaardige eiwitten binnen te krijgen. De meeste mensen denken bij hennep als eerste aan wiet, maar de hennep die in natuur- en superfoodwinkels te krijgen is heeft geen psychoactieve werking. Wel zit dit oeroude zaad vol met volwaardige eiwitten die de spieropbouw en het uithoudingsvermogen bevorderen.

Ook helpen eiwitten in hennepzaden om de bloedsuikerspiegel in balans te houden, genezing te versnellen, de natuurlijke reiniging van het lichaam te stimuleren en te zorgen voor sterke botten en tanden. Naast een heleboel vitamines en mineralen bevatten hennepzaden ook enzymen en antioxidanten, zoals vitamine E en lecithine, die heel belangrijk zijn voor een gezonde hersenchemie. Ook bevatten ze chlorofyl en het anti-ontstekingsvetzuur G.L.A. die bekend staan om de hormoon regulerende werking.

Daarbij is deze proteïne bowl bijzonder laag in koolhydraten en dus zeer geschikt als je die minder wilt eten. Bovenal is deze ontbijt bowl natuurlijk gewoon superlekker!

Wat heb je nodig voor één Protein Breakfast Bowl?

Zo maak je de ontbijt bowl:

  1. Roer het proteïne poeder goed door de plantaardige yoghurt
  2. Doe het mengsel in een bakje en voeg de gesneden avocado, hennepzaden, noten, blauwe bessen en/of aardbeien toe.
  3. Optioneel doe je er wat rauwe honing en verse muntblaadjes overheen.
  4. Serveer direct en geniet!
Share:

Geef een antwoord