Leven volgens het RawFood principe

Leven volgens het RawFood principe

Het RawFood principe klinkt misschien niet als het meest fantastische dieet ter wereld, maar het heeft wel massa’s voordelen, zoals gewichtsverlies. Het geeft u tevens meer energie, zorgt ervoor dat uw hart in een betere toestand verkeert, hetgeen uw kansen op hartziekten drastisch vermindert.

U vraagt uzelf misschien af wat dit RawFood principe exact voorstelt. Het RawFood principe bestaat uit plantaardige, ongekookte voeding. De hoofdzakelijke voedingsbronnen zijn noten, bonen, gedroogd fruit, verse fruit en groenten.

Hieronder vindt u een voorbeeldje van een recept.

Alternatief voor brood

Ingrediënten:
– 1 kopje geschoten tarwe
– 1 kopje geschoten graan
– 3 porties honing of dadels, naargelang uw eigen voorkeur
– 1 ui (gesneden)

Bereiding:
Laat de tarwe en het graan gedurende één dag schieten. Gebruik een voedselprocessor voor de dadels, uien en honing. Wanneer het een goede consistentie heeft bereikt, gebruikt u een dehydrator gedurende 6 uur, op 40°C. Draai alles om, en laat nog even dehydrateren.

Het RawFood principe is niet voor iedereen weggelegd. Het vergt heel wat discipline en vastberadenheid. Indien u van plan bent het RawFood principe te volgen, zijn hier enkele dingen die u best onthoudt:

1. Consulteer uw huisarts alvorens u aanvangt met eender welk dieet. Uw huisarts zal u vertellen of een specifiek dieet goed is voor u en uw behoeften.

2. Zorg dat u weet of u problemen hebt met bepaalde suikers of vitaminen. Sommige diëten geven uw lichaam niet genoeg voedingsstoffen om te functioneren naar behoefte.

3. Probeer te bewegen, in combinatie met een dieet. Dit zorgt voor een beter resultaat.

Als u het RawFood principe wenst te combineren met een sportschema, is het belangrijk dat u uw vooruitgang opschrijft, alsook uw streefdoel. Zo kan u checken of het wel degelijk werkt, of u aanpassingen moet doorvoeren.

Share:

Geef een reactie