Kokos & spirulina granola bowl

Dit is met recht een power-bowl! Lekker zoet door de kokos en banaan en heel voedzaam door de tarwevrije granola. De groene alg spirulina is bovendien rijk aan vitaminen en mineralen. Voeg nog wat rood fruit toe en je kunt de wereld weer aan.

Maak het jezelf vooral gemakkelijk met gezonde recepten die je in een handomdraai klaarmaakt. Deze kokos & spirulina granola bowl is daar een mooi voorbeeld van. De kokos en spirulina zijn al toegevoegd aan de rauwe, veganistische en tarwevrije granola op basis van rijstmelk, pitten en noten. Zo hoef je niet in de weer met allerlei verschillende ingrediënten en losse superfoods. Je hebt binnen no-time een heerlijke voedzame bowl op tafel waar je uren op vooruit kunt.

Een spirulina powerboost
Spirulina is een blauw-groene alg en wordt met recht gezien als superfood, mede door de geconcentreerde voedingswaarden. De alg is namelijk rijk aan vitamine A, C, E, B12 en B6 en aan mineralen als calcium, magnesium en ijzer. Veel van deze mineralen en vitaminen hebben antioxiderende eigenschappen en dat betekent dat ze gifstoffen (denk bijvoorbeeld aan zware metalen) en vrije radicalen helpen elimineren uit het lichaam. Bovendien is deze alg rijk aan proteïnen, waaronder essentiële aminozuren. Kortom veel nutriënten, maar weinig calorieën en daarom heeft Superfoodies deze alg alvast voor je in de granola gestopt. Ook zit er kelp in deze granola, een zeewier met veel jodium.

Één portie Kokos & Spirulina Granola bevat maar liefst 0,23 mg jodium (50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) en alle noten en zaden in dit product zijn 12 uur voorgeweekt, zodat jouw lichaam ze goed kan verteren. Het recept voor deze bowl is met (plantaardige) yoghurt, maar je kunt de granola ook goed combineren met noten- of hennepmelk of kefir.

 

Recept Kokos & spirulina granola bowl
Bereidingstijd: 5 minuten

Wat heb je nodig?
Voor 1 persoon:
3 eetlepels (plantaardige) yoghurt (kokosyoghurt is ook heel lekker bij dit recept!)
3 eetlepels Superfoodies Kokos & Spirulina Granola
Halve banaan in stukjes gesneden
Handjevol bosbessen (vers of uit de vriezer mag allebei)
1 eetlepel kokossnippers

Bereiding
1. Doe de (plantaardige) yoghurt in een bakje
2. Voeg de Superfoodies granola toe
3. Plaats de banaan, bosbessen en kokossnippers er bovenop

Gezond genieten!

Share:

Geef een reactie