Je WEERSTAND VERHOGEN? Dit is de gemakkelijkste manier om extra VITAMINES en MINERALEN binnen te krijgen

In deze video laat bestseller auteur Tessa Moorman van The Green Happiness zien hoe je snel en gemakkelijk veel vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Om je WEERSTAND te VERHOGEN op een smakelijke manier!

Tevens ontdek je in deze video;

  • Hoe je een supergezonde smoothie maakt die een positieve invloed heeft op je immuunsysteem.
  • Wat de gemakkelijkste manier is om extra vitamines en mineralen binnen te krijgen.
  • Hoe je een mega gezonde smoothie maakt die nog steeds lekker is (en niet naar gras smaakt).

Green Juice voegen we toe, want:

  • Green Juice is een hoge bron van o.a. vezels, calcium, fosfor, IJzer, magnesium, mangaan, vitamine B12 en Vitamine C. Green Juice is een bron van zink, Vitamine E, vitamine B2 en Vitamine B6.
  • Green Juice activeert je natuurlijke energie in het lichaam en bevordert de energiestofwisseling.
  • Green Juice helpt bij vermoeidheid/moeheid.
  • Green Juice heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.

Werken aan onze weerstand en ons immuunsysteem versterken lijkt nu belangrijker dan ooit. Met alles wat er in de wereld gaande is, is onze gezondheid op de agendapunten omhoog geschoven. En terecht! Wat zijn we zonder onze gezondheid? Het is dé reden dat ik zelf ooit mijn eerste groene smoothie ben gaan drinken.

Waarom een groene smoothie?
Omdat ik al snel doorkreeg dat dit één van de gemakkelijkste en snelste manieren is om een grote dosis voedingsstoffen binnen te krijgen. Mijn eerste smoothie was overige helemaal geen succes! Als je benieuwd bent wat daar mis ging kijk dan de video waarin ik vertel over mijn eerste smoothie ramp.

Hoe wordt een smoothie een ondersteuning voor je immuunsysteem?
Om te beginnen starten we een smoothie met een basis van groene bladgroenten en vaak andere groene groenten. Deze bevatten veel mineralen, zoals ijzer en selenium. Gevolgd door fruit en afgemaakt met legio aan opties andere gezonde ingrediënten. Denk aan gember, koriander, hennepzaad, chlorella-, moringa poeder of andere groene poeders. 

Truc voor de beste smoothie
Maar nu ga ik je een truc vertellen. Het voordeel van je eigen smoothie maken ten opzichte van deze bij een juice bar of de supermarkt te halen is dat je er mega veel gezonde ingrediënten aan kunt toevoegen zonder dat het direct een dure shake wordt zoals in de juice bar. Ik voeg áltijd een extra ‘’superfood’’ mix toe aan m’n smoothies. Geen synthetische vitamines, maar hele planten die gedroogd en fijngemalen worden. Denk aan barley grass juice powder, chlorella, tarwegraspoeder, moringapoeder, camu camu poeder (zit mega veel vitamine C in!). Of ik gebruik een mix waarin alles al in zit. Als je tarwegras of chlorella hoort dan denk je waarschijnlijk ‘’getver’’. Want inderdaad dat smaakt behoorlijk groen. Maar vertrouw me, ik ga nu een recept met je maken waarin je niet eens door hebt dat het er in zit, méga lekker is én je immuunsysteem versterkt.

Bekijk de video voor een snelle en gemakkelijke manier om je weerstand te verhogen.

Tropical Smoothie

Ingrediënten voor 2 porties:

Bereiding:

  1. Doe alle ingrediënten in een blender en mix tot een gladde smoothie.
  2. Verdeel de smoothie over twee glazen en besprenkel met hennepzaadjes.

Welke recepten zou jij nog graag van Tessa willen zien? Laat het ons weten in de comments!

Share:

1 comment

  1. Hoi Tessa,
    volstaat deze smoothie als ontbijt, of is het meer een tussendoortje?
    Groetjes, Marlies

Geef een reactie