Hoe u start met het RawFood principe

Hoe u start met het RawFood principe

U wilt dus het RawFood principe volgen. Maar waar start u? Maak u geen zorgen – het is gemakkelijker dan u denkt.

We starten met het belangrijkste deel van de creatie van uw RawFood ervaring – een wekelijks maaltijdplan. Een wekelijks maaltijdplan zorgt ervoor dat u georganiseerd bent, en dat u laat weten of u het schema fatsoenlijk volgt. Zorg ervoor dat rauwe voeding gelijkmatig wordt verdeeld over uw alledaagse voeding. Aanhangers van het RawFood principe gaan ervan uit dat minstens 75% van de voeding rauw moet zijn, om vruchten af te werpen.

Zoek voor bronnen van rauw en biologisch voedsel, zoals fruit, groenten en zuivelproducten. Er zijn producten die u overal kan vinden, en producten die alleen beschikbaar zijn in sommige gebieden. Tenslotte zijn er sommige producten die u hoogstwaarschijnlijk niet zult tegenkomen – hiervoor moet u alternatieven zoeken.

Het RawFood principe volgen betekent niet dat u plots een veganist bent. Er zijn andere RawFood opties naast rauw fruit, groenten, noten en zaden. RawFood staat ook sushi, niet-gepasteuriseerde melk, eieren en kaas toe.

Hier zijn enkele recepten om u te helpen starten.

Sushi rolletjes

Ingrediënten:
– zeewier blaadjes
– wortel (geraspt)
– avocado
– komkommer
– niet-gepasteuriseerde sojasaus

Bereiding:
Snij de komkommer in dunne steeltjes en leg ze op het zeewier. Leg de geraspte wortels hierover. Snij de avocado in 8 stukken en leg ze naast de komkommer. Sprenkel de sojasaus over het geheel, en rol het zeewier op. U kan ook een blaadje sla of andere groenten toevoegen.

Basilicum crackers

Ingrediënten:
– 5 kopjes wortelpulp
– 1 knoflookteentje
– ½ kopje basilicum/koriander (gesneden)
– 2 rijpe tomaten (gesneden)
– 1 kopje noten (gemalen)
– zeezout, toe te voegen naar eigen voorkeur

Bereiding:
Gebruik een dehydrator gedurende 8 uur (of totdat het mengsel compleet droog is). Serveer met wat guacamole.

Smoothie

Ingrediënten:
– 5 wortels
– 3 selderij
– ¼ kool
– ¼ biologische citroen

Bereiding:
Snij het loof van de wortels, en was ze zonder te schillen. Was de selder en kool alvorens ze samen met de wortels in de pers te steken. Voeg wat citroen toe, meng, en giet de smoothie in een glas. Serveer het drankje koud, of op kamertemperatuur.

Share:

Geef een reactie