Gezonde GLUTENVRIJE chocolade KOEKJES bakken

Deze koekjes zijn niet alleen superlekker maar ook:

  • Eiwitrijk
  • Glutenvrij
  • Vegan
  • Zonder geraffineerde suikers
  • Zonder verzadigde vetten

Eindelijk koekjes bakken waar je zonder schuldgevoel van kunt eten en waarvan je geen BLOEDSUIKERSPIEGEL schommelingen krijgt.

Deze CHOCOLADE koekjes zitten vol essentiële aminozuren (eiwitten) en zijn rijk aan ‘’Healthy Fats’’. We voegen er o.a. aan toe:

  • Chiazaadjes
  • Hennepzaadjes
  • Bruine rijst protein (met chocoladesmaak:))

Mmmm… Perfect als gezond tussendoortje of als post-workout snack!

Snoepen zonder schuldgevoel
Geen gluten, geen geraffineerde suikers, geen nasties waar je achteraf spijt van gaat krijgen. Deze chocolade koekjes zijn megalekker én vol met goede voedingsstoffen. Rijk aan eiwitten uit chiazaadjes, hennepzaad en bruine rijst eiwipoeder. De perfecte post-workout snack. Of überhaupt als snack tussendoor.  

Wij houden daar dus van, snacken zonder schuldgevoel. En dat kan gelukkig met deze koekjes!  

Bekijk de video en ga deze heerlijke gezonde glutenvrije koekjes bakken.

Ingrediënten voor 9 koekjes: 

Bereidingswijze: 

1. Maal de chiazaadjes fijn in een koffiebonenmaler. Meng de gemalen chiazaadjes met de 3 eetlepels water en laat 5-10 minuten staan.  

2. Meng de amandelpasta, ahorniroop en geweekte chiazaadjes in een mengkom.  

3. Voeg het eiwitpoeder, hennepzaadjes en zeezout toe. Meng goed met een lepel totdat zich een samenhangend deeg vormt.  

4. Verwarm de oven voor op 180 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.  

5. Vorm met je handen negen balletjes. Plaats deze op de bakplaat en druk ze plat tot koekjes. Decoreer elk koekje met extra hennepzaadjes.  

6. Bak de koekjes in het midden van de oven voor 10 minuten. Laat de koekjes afkoelen voordat je ze eet. Bewaar enkele dagen in een droge afgesloten trommel.   


Met wie zou jij wel eens een koekje willen eten….? Tag diegene hieronder in de comments!

Share:

1 comment

Geef een reactie