Eiwitrijke pitabrood spread

Door Italiaans pitabrood te beleggen met een eiwitrijke spread krijg je een lekkere uitgebalanceerde snack. Serveer er een flinke salade bij en je hebt een heerlijk verzadigende lunch of avondmaaltijd!

Ingrediënten:
– 1 grote avocado.
– 2-3 kleine tomaatjes.
– 1 eetlepel spirulina.
– 1 eetlepel citroensap (vers geperst).
– 1 theelepel lijnzaad.
– 1 theelepel hennepzaad.
– 1 handvol pijnboompitten.
– ½-1 theelepel provençaalse kruiden (of andere kruidenmix naar keuze).
– 1 pak Italiaans pita brood

Bereiding:
Snij de avocado en tomaten in kleine stukjes en prak de avocado daarna tot moes. Voeg deze moes samen in een kom met de andere ingrediënten en meng het geheel tot het een dikke pap is geworden. Voeg eventueel nog een scheutje shoyu of tamari toe als u het mogelijk iets zouter wilt maken en voeg als laatste de stukjes tomaat toe. Roer deze door de spread en klaar is uw heerlijke pitabrood spread! Natuurlijk is deze spread ook te gebruiken op andere varianten van rauwe crackers en biologische brood.

Share:

3 comments

  1. Lijkt me lekker alleen ik zou de spirulina eruit halen,

Geef een reactie