DIT onverwachte ingrediënt maakt je SMOOTHIE extra ROMIG zonder extra SUIKER en LAAG IN CALORIEËN

In deze video laat bestseller auteur Tessa Moorman van The Green Happiness zien hoe je met een onverwacht ingrediënt je smoothie super romig maakt zonder extra SUIKER en laag in calorieën.

Tessa haar eerste smoothie was een grote ramp, maar wat bleek: de GROTE FOUT bleek een GEWELDIGE TIP te zijn!

Daarnaast is deze smoothie een ‘POWERHOUSE’ aan antioxidanten. We voegen Green Juice toe aan de smoothie:

  • Green Juice is een hoge bron van o.a. vezels, calcium, fosfor, ijzer, magnesium, mangaan, vitamine B12 en Vitamine C. Green Juice is een bron van zink, Vitamine E, vitamine B2 en Vitamine B6.
  • Green Juice activeert je natuurlijke energie in het lichaam en bevordert de energiestofwisseling.
  • Green Juice helpt bij vermoeidheid/moeheid.
  • Green Juice heeft een positieve invloed op het immuunsysteem.

Mijn eerste smoothie ervaring was een ramp, maar het bleek een gouden truc
De eerste keer dat ik een smoothie maakte was een grote ramp. Dit was in mijn studententijd toen ik stage liep op de Galapagos eilanden in Eucador. Juices en groente smoothies zijn heel gezond hadden we ergens gehoord. Dus wij leenden de blender van de huurbaas en kochten de hele fruit en groente stand leeg. Alles ging de blender in, bananen, papaja, wortels en zelfs bloemkool. Je raad het al; niet te drinken! Het enige wat het nog enigszins drinkbaar maakte was de passievrucht.

Hoe maak je de perfecte smoothie dan wel
Dat ik thuis toch weer begonnen ben met smoothies maken is een wonder. Maar ik las er zoveel goede verhalen over dat ik dacht; dit wil ik ook. Wat bleek? Je wilt niet alle groenten en fruit door elkaar in de smoothie gooien. Maar met een basis van groene bladgroenten, aangevuld met fruit word vrijwel elke smoothie lekker!

Bloemkool is een gouden truc!
Ik dacht dat mijn grote fout lag bij de bloemkool. Wie doet er dan ook bloemkool in een smoothie!? Nou dat blijkt dus een mega goed idee. Bloemkool zorgt dat je smoothie romig wordt zonder dat je extra calorieën of suikers toevoegt. Je kunt dus minder banaan of havermelk toevoegen. Bloemkool is van nature hoog in B vitamines en vezels. Het bevat antioxidanten en fytonutriënten die ons beschermen tegen vrije radicaalvorming.

Ik gebruik in mijn smoothies bevroren bloemkoolroosjes. Geloof je nog niet dat dit lekker wordt? Probeer dan dit recept:

Bekijk de video voor deze geweldige tip om een romige smoothie te maken laag in suikers en calorieën.

Ingrediënten voor 2 porties:

Bereiding:

  1. Doe alle ingrediënten, behalve de bijpollen, in de blender. Mix tot een gladde smoothie.
  2. Verdeel over twee grote glazen en strooi wat bijpollen er overheen.

Welke recepten zou je nog meer van ons willen zien? Laat het ons weten in de comments hieronder!

Share:

Geef een reactie