Bewaar de voedingsstoffen, niet de vetten

Bewaar de voedingsstoffen, niet de vetten – dankzij het RawFood principe

Het garandeert u de meest natuurlijke voeding die u uw lichaam kan geven.
Het is de basis waar onze voorouders zich miljoenen lang op baseerden.
Het is het enige ‘dieet’ dat 100% natuurlijke voordelen biedt, zonder uw vetzuren etc. te beschadigen.

Met andere woorden, het is het RawFood principe.

Wat is het RawFood principe nu juist?

Het RawFood principe bestaat uit het eten van vruchten, groenten, zaden, noten, geschoten zaden en granen, gedroogd fruit, kruiden en sappen. Er zijn ook aanhangers van het RawFood principe die gekookte granen aan hun eetgewoonten toevoegen, alsook groenten, vis en gevogelte. Zo trachten ze zeker voldoende eiwitten te krijgen. De volgende vier tips dienen om u ervan te vergewissen dat het RawFood principe genoeg voedingsstoffen en calorieën bevat om een gezond gewicht te bereiken, en een gezonde levensstijl te onderhouden.

1. Eet vruchten en groenten met veel calorieën

Omdat u niet veel calorieën krijgt van ‘vettig’ voedsel, moet u een alternatief zoeken, in de vorm van calorierijk fruit en groenten. Zo zijn er bijvoorbeeld bananen, dadels en zaden.

2. Vervang het drinken van water, door het drinken van vruchtensap

Water is noodzakelijk voor eender welk dieet, maar als u het RawFood principe volgt, is het misschien aangewezen dat u sommige glazen water vervangt door vruchtensap. Een andere manier om niet alleen water te moeten drinken (en calorieën en vitaminen toe te voegen), is het drinken van smoothies en gezonde milkshakes.

3. ‘Kook’ de rauwheid eruit

Sommige mensen hebben aanvankelijk moeite met het RawFood principe. Daarom is het niet erg als u een minimum aan gekookt voedsel uw ‘dieet’ binnensmokkelt, zoals rijst, bonen en aardappelen. Denk eraan, voedsel dat de temperatuur van 47°C niet bereikt, bevat evenveel voedingsstoffen als rauw voedsel.

4. Vergeet het vet niet

Als u het RawFood principe volgt, zal u logischerwijs heel wat minder vet eten. Zorg ervoor dat u genoeg onverzadigde (en dus goede) vetten consumeert, zoals de vetten in noten, avocados, vlaszaad en plantaardige olie. Probeer ook eens een heerlijke tarwe milkshake!

Zoals bij elk dieet, kan het RawFood principe aanvankelijk wat eng lijken – zeker indien u schrik heeft om calorieën en voedingsstoffen te verliezen die uw lichaam broodnodig heeft om een gezonde en actieve levensstijl te onderhouden. Dankzij de bovenstaande vier tips, heeft u nu geen reden meer om het RawFood principe te vrezen.

Share:

Geef een reactie