Beste after workout SNACK rijk aan EIWITTEN en mét CHOCOLA

Dit is de perfecte snack voor na een workout of gewoon tussendoor. In deze video laat bestseller auteur Tessa Moorman van The Green Happiness je zien waarom deze snack zo gezond is én tegelijkertijd mega lekker.

In deze video ontdek je:

  • Waarom dit een perfecte after workout snack is of gezond tussendoortje.
  • Wat er in hennepzaad zit wat het zo gezond maakt.
  • 5 manieren om vaker hennepzaad door je voeding te gebruiken.

Hennepzaad is één van de rijkste bronnen van plantaardige eiwitten ter wereld.
25% van het aantal calorieën bestaat uit eiwit. Best wel cool toch? Je wordt er niet high van, alhoewel er wel een kleine hoeveelheid THC in zit (minder dan 1%).

Even op een rij wat er in hennepzaad zit en waarom je daar blij van wordt:

  • Meer dan 20 soorten mineralen en sporenelementen: waaronder calcium, magnesium, ijzer, zink. Deze zijn essentieel voor het goed functioneren van je lichaam.
  • Enzymen en antioxidanten: waaronder vitamine E en Lecithine, goed voor de hersenen én de lever.
  • GLA: anti-ontstekingsvetzuur die bekendstaat om de hormoonregulerende werking en ontstekingsremmende kwaliteiten.
  • Alfa-, beta- en gammaglobuline: versterken ons immuunsysteem en helpen oud en beschadigd weerstel te herstellen en nieuw weefsel aan te maken.

5 heerlijke manieren om hennepzaad in je eten te verwerken:

  1. Strooi over je havermout.
  2. Doe door je smoothie (geweldige eiwitbron voor een goede post workout shake!).
  3. Strooi over een salade, geeft een lekkere crunch.
  4. Verwerk in een dip of dressing.
  5. Verwerk ze in lekkere snackballetjes of eiwitrepen, zoals deze Hennep Eiwitrepen.

Bekijk de video voor het recept van deze heerlijke after workout snack.

Eiwitrijke Hennepzaad repen

Ingrediënten 12 porties:

Bereiding:

  1. Doe de havermout, kokosrasp, dadels, hennepzaad, tahin, zout en cacao in een goede blender of keukenmachine. Mix tot een samenhangend geheel en breng het vervolgens over in een mengkom. 
  2. Hak de amandelen en chocolade fijn met een mes. Houd ongeveer 2 volle eetlepels van dit mengsel achter en meng de rest door het havermout mengsel. 
  3. Verkruimel het bakpapier en doe deze vervolgens in het cakeblik. Verdeel het deeg over de cakevorm en druk goed aan. Strooi de gehakte amandelen en chocola bovenop. Zet het vervolgens ongeveer 15 minuten in de oven.  
  4. Haal uit het blik en laat afkoelen op een rooster. Snij in 12 gelijke stukken. Bewaar in een afgesloten trommel in de koelkast of de vriezer. 

Wat voor recepten zou jij nog meer van Tessa willen zien? Laat het ons weten in de comments hieronder!

Share:

2 comments

  1. Op hoeveel graden bak je deze?

  2. Op hoeveel graden moet de oven van eiwitrijke hennepzaad repen ?

Geef een reactie