3 tips om uitgeruster wakker te worden

Wordt je wakker en heb je direct zin om je weer om te draaien? Kun je echt niet uit bed komen terwijl je genoeg uren hebt geslapen?

Slecht slapen heeft invloed op je stemming, productiviteit en op je relaties.

In deze video ontdek je:

  • Hoe je met een positiever, energieker gevoel wakker wordt.
  • Dé tip van arts en mind-body expert Bruce Lipton.
  • Hoe je je onbewuste mind kunt trainen.
  • Een praktisch avondritueel om zelf toe te passen.

Zoveel mensen slapen slecht
Onderzoek laat zien dat wel 30-40% van de mensen aangeven last te hebben van slaapproblemen! Je bent dus echt niet de enige.

De Amerikaanse Institute of Medicine heeft een verslag uitgebracht waar ze inschatten dat er honderd biljoenen dollars pér jaar wordt uitgegeven aan medische kosten die gelinkt zijn aan slecht slapen.

Waarschijnlijk weet je zelf ook uit ervaring dat slecht slapen invloed kan hebben op je productiviteit, maar ook op je relaties.

Positiever wakker worden
Niet uitgerust wakker worden of slecht slapen kan met heel veel dingen te maken hebben. Maar in deze video ga ik het hebben over hoe je ervoor zorgt dat je met een positiever, energieker gevoel wakker wordt.

Jaja dat zal wel
Als je nu meteen denkt; ja ja dat zal wel… Dat was ik ook. Maar ik nodig je uit om er blanco in te gaan. En de tips die ik je ga geven gewoon eens uit te proberen. Toen ik dit zelf, jaren geleden, begon toe te passen heb ik echt een verschil gemerkt. En ik merk het nog steeds! Zoals ik je net al zei; ik wordt ook niet altijd uitgerust en gelukkig wakker. Maar dat is nooit een ochtend waarin ik de avond daarvoor de tips die ik je ga geven heb toegepast.

Het ene ding dat wilt doen voordat je in slaap valt
Bruce Lipton, een arts die al meer dan 30 jaar de mind-body connectie bestudeerd, geeft aan dat vlak voordat we in slaap vallen en wanneer we net wakker worden onze hersenen zich in een teta hersengolf bevinden. Een staat waarin we heel receptief zijn. Dat wat we dan horen neemt ons onderbewuste sneller op, of dat nu komt van iets van buitenaf of vanuit onze eigen gedachten.

Zijn tip: maak een opname van je eigen stem waarin je positieve en in de tegenwoordige tijd praat. Alsof de overtuiging of het gevoel dat je wilt veranderen in je onderbewuste al realiteit is. Bijvoorbeeld ‘’mijn lichaam is gezond’’ of ‘’ik hou van mezelf, precies zoals ik ben op dit moment’’.

Dit is niet zomaar ‘’wishful thinking’’
Waar Bruce Lipton op doelt is de onbewuste gedachtes opnieuw programmeren. De gedachtes die we over onszelf hebben en die we continue tegen onszelf zeggen.

Mocht je nog steeds sceptisch zijn, goedzo! Dit wordt pas waarheid wanneer jij het test. Doe het een aantal keren en trek dan je conclusies.

Hoe Tessa zelf haar avondritueel doet;

  1. Ik gebruik voor het slapengaan magnesium. In tabletvorm, als spray op m’n spieren of in een bad met magnesiumzouten.
  2. Ik zet een meditatie op, zet de zelf-ingesproken positieve affirmaties op zoals Bruce adviseert of ik ga in gedachten drie dingen langs waar ik dankbaar voor ben.
  3. Vervolgens zet ik mijn intentie. Hoe wil ik morgen wakker worden? In mijn geval is dat meestal; vroeg, uitgerust, energiek en vrolijk.

Laat je one weten wat er gebeurt als je wakker wordt?

Share:

Geef een reactie