Het fantastische RawFood & veganisme principe

28 mei 2010

Rawfood

Het fantastische RawFood & veganisme principe

Deze ‘variant’ combineert het RawFood principe met een veganistisch ‘dieet’ – u eet fruit, groenten, noten, zaden en granen. Het verbiedt het consumeren van producten met dierlijke oorsprong, alsook het consumeren van voeding die verwarmd is tot meer dan 47°C. Er zijn normaliter 3 redenen waarom mensen gemotiveerd geraken en een ‘RawFood en veganisme principe’ gaan volgen:

1 | Gezondheidsredenen

Een RawFood (en veganisme) principe leidt tot een betere gezondheid. Het kookproces vernielt meer dan de helft van de voedingsstoffen en enzymen in uw voeding – zo draagt het bij tot een ongezonde staat van uw lichaam. Het RawFood (en veganisme) principe zorgt ervoor dat uw lichaam deze voedingsstoffen wel degelijk opneemt, en verbetert uw vertering. Uw lichaam zal dus beter gaan functioneren.

2 | Milieuredenen

Koken vereist hout en fossiele brandstoffen, en deze zijn enorm schadelijk voor het milieu. De oerwouden en bossen worden vernield, en de aarde krijgt te kampen met heel wat problemen. Het RawFood principe raad het koken van voeding af – en is dus goed voor het milieu.

3 | Tonggevoeligheid

Enorm warme (‘hete’) voeding kan schade toebrengen aan uw tong, alsook aan de binnenkant van uw mond – uw gehemelte. Dit kan zelfs zo ver gaan dat u er mondkanker van krijgt.

Het overschakelen op het RawFood (en veganisme) principe heeft ook nog een heleboel gezondheidsvoordelen:
– u heeft minder kans om diabetes, hartziekten en beroertes op te lopen
– uw bloeddruk daalt aanzienlijk
– slechte cholesterol wordt geëlimineerd, aangezien u geen dierlijke producten eet
– u heeft meer energie, en leeft langer
– de gezondheid van uw huid zal toenemen, dankzij de vitaminen

Hieronder vindt u enkele recepten om u op weg te helpen!

Rauwe marinara saus

Ingrediënten:
– 2 tomaten (in stukjes)
– 1 knoflookteentje (in stukjes)
– 1 rode paprika (in stukjes)
– 2 blaadjes basilicum
– zeezout, naar smaak toe te voegen

Bereiding:
Mix alle ingrediënten in de voedselprocessor. U kan dit ook opdienen als tomatensoep, indien u dit wenst.

Necta-nana smoothie

Ingrediënten:
– 1 kopje water
– 3 kopjes spinazie
– 1 banaan
– 1 rijpe nectarine
– 1 limoen
– ijs

Bereiding:
Mix alle ingrediënten in de mixer. Voor meer schwung, mixt u een halve limoen erbij.

Romige komkommersoep met augurk

Ingrediënten:
– 1 avocado
– 1 komkommer
– 1 eetlepel augurk
– 1 citroen
– kristalzout, naar smaak toe te voegen

Bereiding:
Mix alle ingrediënten tot u een geheel bekomt zonder stukjes. U kan ook steeds wat spinazie toevoegen voor extra voedingsstoffen.

, , , , , , , ,
advert

No comments yet.

Leave a Reply