Gezond snacken met Raw Food Provençaalse Seed Snacks

10 januari 2013

Zaden en Olien

Hiermee zijn we aangekomen bij het tweede raw food seed snack product wat we in ons alsmaar groeiden assortiment aanbieden. Oudejaarsavond is net achter de rug en was natuurlijk weer een avond waarop bijzonder veel mensen grepen naar een combinatie van allerlei hapjes en drankjes en daar past een heerlijke raw food seed snack natuurlijk prima tussen. Bovendien is die nog een stuk gezonder ook! In dit geval is dat een provençaalse seed snack variant, in tegenstelling tot de chili seed snack variant die we de vorige keer hebben behandeld.

Wat zijn Raw Food Provençaalse Seed Snacks en waar komen ze vandaan?

Zoals gezegd was oud & nieuw, evenals de net afgesloten kerstdagen, vaak een dag waarom mensen zich vaak te buiten gaan aan een combinatie van allerlei ongezonde etenswaren en drank. We zullen hier verder niet ingaan op het buitensporige drankgebruik wat hier vaak mee gepaard gaat, wat natuurlijk ook een zeer ongezonde zaak is, maar dat is iets wat niet hier in dit blog past. Waar we ons wel graag op willen focussen, is het feit dat dit blogonderwerp een prima vervanger is van alle snacks, borrelnootjes en andere zoutjes die vast en zeker weer in grote hoeveelheden werden verorberd op oudejaarsavond en natuurlijk ook op de kerstdagen. Over het algemeen kunnen we over dit soort voedingsmiddelen rustig stellen dat ze ons eigenlijk op geen enkele manier meer voeden en alleen nog maar vullen. U zult uit zo’n conclusie mogelijk begrijpen dat dit soort producten daarmee tevens een groot risico opleveren voor ons lichaamsgewicht en bijzonder snel leiden tot het ontstaan van zwaarlijvigheid, ook wel obesitas genaamd. Dit gaat vervolgens natuurlijk gepaard met alle bijbehorende ziektebeelden en gezondheidsrisico’s.

Waar de meeste mensen vaak totaal niet bij stilstaan, zijn de enorme hoeveelheden kunstmatige toevoegingen die ze hiermee in hun lichaam stoppen, met alle schadelijke en ongezonde gevolgen voor lichaam en geest van dien, zoals het net genoemde obesitas. Toch zullen we hier niet over uit gaan wijden in het eerste blogdeel, want dit is meer iets wat in het volgende deel op z’n plaats is. Waar we hier wel een stuk informatie over aan willen bieden is om wat voor product het hier eigenlijk gaat en welke ingrediënten er precies in aanwezig zijn en waarom ze ideaal zijn voor gezond snacken. Daarnaast gaan we een stuk algemene informatie en geschiedenis over het product en de ingrediënten vermelden, zodat u hier ook een beetje een idee van heeft. Het is uiteindelijk altijd interessant om wat achtergrond informatie te verkrijgen over de voeding die we vaak op dagelijkse basis consumeren, maar waar we eigenlijk zelden tot nooit stil bij staan of bijzonder weinig tot niets over weten. Dit geld althans voor de meeste mensen onder ons. We gaan daarom beginnen met het opnoemen van de afzonderlijke ingrediënten en hier vervolgens een stukje informatie over vermelden. De aanwezige ingrediënten in deze raw food provençaalse seed snack zijn: gekiemde zonnebloempitten, zongedroogde tomaten, tamari saus en provençaalse kruiden. We gaan zoals gewoonlijk het hele rijtje afwerken en beginnen daarom met de gekiemde zonnebloempitten.

– Zonnebloempitten: Tegenwoordig zijn zonnebloempitten als gezonde snack al flink ingeburgerd in ons koude kikkerlandje, wat voor een bijzonder groot deel te danken is aan alle buitenlandse toko’s en winkeltjes met voedingsproducten. Deze winkels zijn vaak eigendom van eigenaren uit het Middellandse Zeegebied, Noord-Afrika of het Midden-Oosten, waar deze zonnebloempitten al gedurende vele jaren of zelfs eeuwen behoren tot de lokale lekkernijen. Met name het Middellandse Zeegebied, het Midden-Oosten, Noord-Amerika en Mexico zijn de landen waar deze zonnebloempitten in zeer grote hoeveelheden worden geconsumeerd. Het is een overheerlijke en oergezonde snack, die met name in combinatie met andere zaden en noten bijzonder lekker smaakt. Het toevoegen van een beetje zeezout en eventuele kruiden doet hierbij vaak wonderen. Zonnebloempitten zijn dan ook in zowel gezouten als ongezouten vorm te vinden en komen voor in drie verschillende kleuren of varianten. De zaden komen in witte, zwarte en gestreepte vormen voor en zijn alle drie een bijzonder gezonde snack. Ze worden bijvoorbeeld vaak gebruikt in allerlei broodsoorten, die zelfs in onze supermarkten te koop zijn, al zijn dit vaak de minder gezonde fabrieksbrood varianten. Het beste is om dit soort brood zelf te bakken van biologische ingrediënten of om het brood in een biologisch of natuurreformzaak aan te schaffen. Zonnebloempitten werden uit door de Spanjaarden in Europa geïntroduceerd, wat rond het jaar 1500 gebeurde. Zij waren echter niet de genieën die op het idee kwamen om hier ook de gezonde zonnebloemolie uit te persen, wat een idee was waar de Russen mee op de proppen kwamen. Dit was het geval rond het jaar 1900. Dit was het begin van een periode waarin zonnebloemen uitgroeide tot een over bijna de gehele wereld massaal verbouwd product, waardoor het uiteindelijk een zeer bekend en veel geconsumeerd product werd.

– Tomaten: Wie kent ze niet, die overheerlijke sappige en prachtig rode vruchten van de tomatenplant. Een lekkernij die op zoveel verschillende manieren te consumeren is, maar ook in haar meest natuurlijke en ongerepte vorm een overheerlijke lekkernij is. Naast dit onvoldongen feit is het mogelijk interessant om ook te vermelden dat we hier te maken hebben met een vruchtensoort die ondertussen in een veelvoud aan vormen wordt aangeboden op onze markten en in winkels. Dit varieert van de gewone tomaat tot de vleestomaat en van de ´cherry´ of kerstomaat tot de zogenaamde ‘roma’ tomaten. We zullen ze niet allemaal gaan opnoemen in dit blog, want dat zou teveel zijn, want er worden meldingen gedaan van meer dan 60-70 soorten tomaten en dat alleen al in Nederland. Een stukje geschiedenis over de tomaat verteld is dat het  hier wederom gaat om een product wat oorspronkelijk afkomstig is uit Latijns-Amerika, zoals met zoveel van onze tegenwoordige voedingsproducten het geval is. De aardappel is daar een ander prachtig voorbeeld van en net als met de aardappel het geval is, is ook de tomaat door toedoen van de Spaanse kolonisten in Europa geïntroduceerd en geïmporteerd. De Maya’s en Inca’s kweekten destijds al kleinere varianten van de tomaat en de Maya’s doen dat nog steeds tot op de dag van vandaag. In eerste instantie werden de planten door de Spanjaarden als giftig beschouwd, waardoor ze alleen als sierplant werden gebruikt. Dit totdat men in 1750 ontdekte dat de ‘pomo d’oro’ of ‘gouden appel’ wel te eten waren. De tomaten werden zo genoemd omdat ze in 1e instantie geel of goudachtig van kleur waren. De later verkregen rode kleur was iets wat tot stand kwam door het kruisen van verschillende rassen en uiteindelijk ging zo goed als geheel Europa door de knieën voor dit overheerlijke vruchtje. Dit gebeurde rond 1850 en sindsdien is de tomaat niet meer weg te denken uit de verschillende Europese keukens. In het Frans werd de tomaat ook wel geprezen om haar kwaliteit als afrodisiacum, wat haar de titel ‘pomme d’amour’ opleverde.

– Tamari: Er zijn een boel verschillende vormen bekend van sojasaus, waarvan ketjap, shoyu en tamari de meeste bekende zijn. De 1e is afkomstig uit Indonesië, de 2e en de 3e uit Japan, alhoewel ze afgeleid zijn van de oorspronkelijke Chinese variant. Tamari is de minst bekende van deze drie soorten en is een bijzonder gezonde variant van deze sojasauzen. De andere twee zijn vaak aangelengd met allerlei verschillende soorten kunstmatige voedingsstoffen, terwijl tamari in Nederland eigenlijk alleen in biologische winkels of natuurreformzaken te koop is en daarmee staat voor een natuurzuiver product. De gebruikelijke soorten ketjap zijn een voorbeeld van de typische vervuiling van een gezond product met een grote hoeveelheid kunstmatige voedingsstoffen. De lijst van smaakversterkers en andere toevoegingen is vaak eindeloos en is iets waar men als consument scherp op dient te letten, omdat deze zeer nadelige gevolgen hebben voor onze gezondheid. We zullen in het volgende blogdeel kort uitweiden over deze risico’s. We kunnen hier nog toevoegen dat tamari een gefermenteerde vorm van soja is. Alleen gefermenteerde producten die uit sojabonen worden gemaakt, worden beschouwd als echte voedingsstoffen, dit geld namelijk niet voor ongefermenteerde sojaproducten, zoals bij tofu bijvoorbeeld het geval is. Tamari is zoals gezegd afkomstig uit Japan en wel uit een streek met de naam Chūbu. Tamari wordt hier geproduceerd en dit wordt op verschillende manieren gedaan. Een deel wordt bereid door het toevoegen van zeer kleine hoeveelheden graan, wat in dit geval tarwe is. Dit wordt gedaan om de fermentatieprocessen te stimuleren. Dit is ook reden waarom deze vorm van tamari en sojasaus wat donkerder is dan de meeste andere soorten. Een andere variant wordt zonder toevoegen van tarwe gemaakt, wat ideaal is voor mensen die een gluten allergie hebben. Deze vorm van sojasaus wordt ook wel de ‘originele’ Japanse sojasaus genoemd en deze lijkt het allermeest op de variant die oorspronkelijk uit China werd geïmporteerd in de oude geschiedenis van Azië. Deze specifieke sojavariant wordt in Japan ook wel miso-damari genoemd.

– Provençaalse kruiden: Provençaalse kruiden worden ook wel ‘Herbes de Provence’ genoemd, wat natuurlijk afkomstig is uit de Franse taal. Het gaat hier om een zeer speciale mix van verschillende kruiden uit het Middellandse of Mediterrane gebied. Deze samenstelling komt oorspronkelijk ook uit Frankrijk, ondanks het feit dat het hier om een samenstelling aan kruiden gaat die tegenwoordig in een grote hoeveelheid landen en keukens wordt gebruikt. Het doel was, en is nog steeds, om de vroeger Franse gerechten een stuk beter te laten ruiken en smaken. Dit geld nu natuurlijk ook voor de gerechten uit andere keukens van buiten Frankrijk. De samenstelling van provençaalse kruiden is niet iets wat geheel vast staat, als is het een feit dat tijm, rozemarijn, marjolein en bonenkruid hier onlosmakelijk deel van uitmaken. Daarnaast is het gebruikelijk om kruiden als lavendelbloemen, oregano (wilde marjolein), basilicum, peterselie, salie, venkelzaad, dragon, kervel, laurier en lavas tegen te komen. Dit zijn kruiden die vaak toegevoegd zijn in vooraf samengestelde pakjes die kant en klaar verkocht worden in allerlei toko’s, winkels en supermarkten. Ook de verhoudingen liggen niet precies vast, al is hier wel een soort schaal voor aan te geven ter indicatie. De verhoudingen komen volgens die schaal op ongeveer het volgende neer:

– 4 delen marjolein.
– 4 delen tijm.
– 4 delen bonenkruid.
– 2 delen rozemarijn.
– 2 delen basilicum.
– 1 deel salie.
– 1 deel lavendel(bloemen).

Deze zeer specifieke kruidenmix wordt vaak gebruikt voor het bereiden van allerlei stoofschotels en wildgerechten. Dit geld met name voor gerechten die in een rode wijnsaus bereid worden. Verder zijn ze ook bijzonder goed te combineren met tomatengerechten en wortelgroenten. Ook in sauzen en marinades is het een veel gebruikte kruidencombinatie en is het natuurlijk ook overheerlijk om als kruidenmix te gebruiken in verschillende soorten salades. Een marinade met deze kruiden is gemakkelijk gemaakt door er wat lekkere natuurlijke olie aan toe te voegen.  U kunt hierbij denken aan een gezonde olijfolie of een andere olie die rijk is aan omega-3 en omega-6 vetzuren. Neemt u dan het liefst een olie die beide soorten vetzuren bevat en zo mogelijk met meer omega-3 dan omega-6 vetzuren, omdat dit de juiste verhoudingen voor ons lichaam zijn.

Wat doen Raw Food Provençaalse Seed Snacks?

Ons tweede blogdeel gaat zoals gewoonlijk dieper in op de verschillende kwaliteiten en eigenschappen die de behandelde blogonderwerpen hebben in relatie tot onze fysieke en mentale gezondheid. We zullen er verder niet lang omheen draaien en branden daarom gelijk los met de voordelen van de afzonderlijke ingrediënten in deze overheerlijke raw food seed snack met provençaalse kruiden. We beginnen daarom, net zoals in het vorige blogdeel, met het onderwerp zonnebloempitten.

– Zonnebloempitten: Eén van de grote voordelen van zonnebloempitten voor onze gezondheid zijn de oergezonde onverzadigde vetzuren die rijkelijk aanwezig zijn in dit ingrediënt. In dit geval zijn dit omega-3 en omega-6 vetzuren. Deze vetzuren hebben een zeer groot voordeel voor onze gezondheid, met name wat betreft het gezond houden van ons hart en onze bloedvaten. Ze voorkomen een te hoog gehalte aan ongezond L.D.L. cholesterol, wat de schadelijke variant is van cholesterol. De meer gezonde variant is H.D.L. cholesterol. De omega-6 vetzuren helpen ons lichaam bij het bestrijden van teveel ongezond cholesterol in ons lichaam, maar hebben eigenlijk op alle aspecten van ons hart en bloedvaten een positieve invloed. Dit houdt bijvoorbeeld in dat het bloed klonteren tegengaat door plaquevorming af te remmen. Ook verbeteren ze de conditie van onze bloedvaten om nog maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast zijn deze omega vetzuren essentieel voor het onderhoud van een gezond zenuwnetwerk. Het zijn deze vetzuren die verantwoordelijk zijn voor de signaaloverdracht van onze zenuwen. Verder bevatten zonnebloempitten naast omega-3 en omega-6 vetzuren ook bijzonder veel vezels, welke goed zijn voor onze spijsvertering en onze stoelgang. Ook zijn linolzuur, oliezuur en palmzuur onderdeel van dit oergezonde voedingsproduct, evenals meerdere B-vitaminen (B1,  B2, B6 en B11) en vitamine E, eiwitten, aminozuren en de mineralen natrium, kalium, calcium, magnesium, ijzer, koper, zink en fosfor. Met name fosfor en magnesium komen in zeer grote hoeveelheden voor, wat onder andere zeer goed is voor onze spieren en de opbouw van onze lichaamscellen.

– Tomaten:

Tomaten zijn natuurlijk een product die niet meer weg te denken zijn uit ons dagelijkse voedingspatroon. Dit is met reden, want ze zijn bijzonder gezond en daarnaast bijzonder lekker sappig, fris en lekker. Ze zijn te consumeren op vele verschillende manieren, wat varieert van vers in salades tot soepen, van ketchup tot tomatenpuree en van sauzen tot vers tomatensap. Ze bevatten een gezonde dosis vitaminen en andere voedingsstoffen, waarvan vitamine B1, B2, B6, B11 en vitamine C slechts een paar voorbeelden zijn. B-vitamines zijn voor vele zaken belangrijk, maar één van de meest belangrijke taken die ze ondersteunen zijn wel onze hersenfuncties en het reguleren van een gezonde hersenchemie. Verder zijn tomaten ook rijk aan kalium, calcium, natrium, magnesium en fosfor. Een andere bijzonder eigenschap van tomaten is het bezitten van het stofje lycopeen. Dit is een krachtig middel tegen de vernietigende en giftige eigenschappen van tabaksrook en uitlaatgassen. Deze produceren zogenaamde stikstofdioxiden en lycopeen beschermt ons fysieke celweefsel tegen deze nadelige gevolgen voor ons lichaam. Lycopeen is een bioactieve stof en wordt wel tot de antioxidanten gerekend. Mogelijk speelt dit stofje hierdoor ook een belangrijke rol tegen het ontstaan en voortwoekeren van cel mutatie en verschillende vormen van kanker, al is dit nog in onderzoek en wordt dit niet door alle wetenschappelijke bronnen bevestigd, ondanks de bewijzen die ondertussen op tafel liggen. Antioxidanten zijn een krachtig wapen tegen het ontstaan van cel mutatie en kankervorming in ons lichaam, door de werking van radicale zuurstofradicalen te saboteren. De werking van deze vrije radicalen kan worden vergeleken met de impact van zuurstof op ijzer, wat zich na langere tijd in de vorm van roest. Dit is een proces wat een vernietigend effect kan hebben op ijzer en dit is vergelijkbaar met het effect van vrije radicalen op ons lichaam en met name ons D.N.A. en celweefsel. Lycopeen is een stof die behoort tot de zogenaamde carotenoïden en dit zijn stoffen die bekend staan om het feit dat ze heel veel groenten en planten van hun gele of rode kleur voorzien. De meeste carotenoïden zijn actief als antioxidant in de plantenwereld. Of ze dit effect ook op het menselijke lichaam hebben is zeer waarschijnlijk, maar nog niet voor de volle 100% bevestigd door de wetenschap. Ook dienen deze carotenoïden vaak als een precursor voor vitamine A. De tomaat bezit verder ook nog koolhydraten, eiwitten en voedingsvezels die van belang  en tot steun zijn voor onze gezondheid.  Een andere eigenschap van tomaten is het feit dat ze onze bloedcirculatie stimuleren, wat er destijds in het oude Frankrijk toe leidde deze plant als een afrodisiacum te beschouwen. Dit is natuurlijk ook iets wat bevorderlijk is voor mensen die hart- en vaatzieken hebben. De aanwezige carotenoïden die zich in tomaten bevinden en ook in de vorm van betacaroteen voorkomen, zijn ook tevens een geducht wapen tegen het ontstaan van hart- en vaatziekten.

– Tamari: We zijn wederom bij het ingrediënt Tamari aangekomen en kunnen u vertellen dat het hier gaat om een gefermenteerde vorm van sojaproducten. Ongefermenteerde varianten, zoals bijvoorbeeld tofu, zijn volgens vele bronnen officieel zelfs een zogenaamd ‘anti-nutriënt’, oftewel een anti-voedingsstof. Dit is gebaseerd om het feit dat ongefermenteerde sojaproducten giftige fyto-nutriënten bevatten. Fyto is het Latijnse woord voor plant. Het zou hier gaan om voedingsstoffen die niet alleen in lichte mate slecht en giftig zijn voor ons lichaam, maar er tevens voor zorgen dat met name de mineralen uit ons voedsel in onze darmen worden afgebroken door consumptie van tofu en andere ongefermenteerde sojaproducten. Alleen als deze sojaproducten gefermenteerd zijn, zijn het producten die gezond zijn voor ons lichaam en ook compleet en zonder vervelende gevolgen of bijverschijnselen geconsumeerd en verteerd kunnen worden. Tamari behoort samen met andere sojasauzen, miso, natte, tempeh en seitan tot deze gezonde en gefermenteerde sojaproducten. Het gebruiken van fermentatieprocessen heeft meerdere doelen, waarvan één het verwijderen van giftige fyto-nutriënten is.  Andere redenen zijn het langer houdbaar maken van eten en het doen ontstaan van gezonde en essentiële voedingsstoffen, zoals probiotica en  melkzuren. Deze zijn bijzonder bevorderlijk voor onze darmflora, die het verteren en goed opnemen van voedingsstoffen uit ons voedsel als functie hebben. Deze processen worden sterk verbeterd door het aanwezige melkzuur en de probiotica die aanwezig zijn in dit soort producten, wat dus ook voor tamari geld. Onze voeding wordt hierdoor beter verteerd en de voedingsstoffen sneller en beter opgenomen. Tamari wordt vaak gemaakt door de toevoeging van water en zeezout, waarbij de laatste met name zorgt voor het aanwezig zijn van gezonde mineralen en sporenelementen voor ons lichaam. Verder bezit tamari ook nog een ruime hoeveelheid eiwitten, aminozuren, koolhydraten, onverzadigde vetten en flink wat enzymen. Enzymen zijn broodnodig voor ons lichaam on ons voedsel te kunnen verteren, wat zonder enzymen totaal onmogelijk is. De aanwezigheid van enzymen in tamari worden mogelijk gemaakt door het fermentatieproces. Dit heeft tot gevolg dat een schimmelcultuur ontstaat die wel ‘zwamvlok’ wordt genoemd. Deze zwamvlok maakt het ontstaan van de aanwezige enzymen vervolgens weer mogelijk.

– Provençaalse kruiden: Zoals gezegd bestaan provençaalse kruiden uit een basis van vier verschillende kruiden, vaak vergezeld van een aantal andere kruiden. We gaan hier alleen de vier basiskruiden kort behandelen, om u hier ook een stukje informatie over te kunnen geven. Dit zijn de volgende kruiden: tijm, rozemarijn, marjolein en bonenkruid. We gaan beginnen met wat informatie over tijm en gaan zo het rijtje af. Tijm is een kruid wat flinke hoeveelheden vitamine B1, B2, B3 en C bevat. Daarnaast bevat het onverzadigde vetzuren, koolhydraten, polysachariden, voedingsvezels en de mineralen kalium, calcium, natrium, ijzer en fosfor. Tijm is verder antibacterieel en antiseptisch, helpt bijzonder goed voor de luchtwegen en helpt mogelijk ook tegen allerlei huidproblemen, zoals puistjes en acne. Rozemarijn is een kruid wat vitamine B1, B3 en C en tevens de mineralen natrium, calcium, kalium, ijzer en fosfor bevat. Verder bevat het linolzuur, onverzadigde vetten, water, eiwitten en koolhydraten. Verder houdt rozemarijn onze genen jong, versterkt het ons immuunsysteem, verbeterd het de doorbloeding en de conditie van onze bloedvaten en stimuleert het onze spijsvertering. Dan zijn we aangekomen bij marjolein en dit is een kruid wat prima helpt voor de luchtwegen en kan worden gebruikt in kruidenmengsels die gebruikt worden voor stoombaden of sauna’s. Het is verder tevens bloedzuiverend en verlicht maag- en darmklachten, hoofdpijn, migraine, menstruatiepijn, griep, verkoudheid, bronchitis, hoesten en werkt tevens sterk slijmoplossend en ontsmettend. Tot slot willen we u nog kort wat vertellen over bonenkruid en kunnen u mededelen dat bonenkruid een gezond effect heeft op onze maag, darmen en het gehele spijsverteringsproces. Dit geld dan wel voor het bovengrondse deel van het kruid en niet voor de wortels. Maagpijn en diarree zijn bijvoorbeeld problemen die met dit kruid kunnen worden bestreden. Het helpt bijvoorbeeld om moeilijker te verteren voedingsstoffen toch alsnog goed en snel te kunnen verteren, zonder dat dit problemen of verstopping oplevert. Het werkt tevens licht ontsmettend, algemeen stimulerend en slijmoplossend. Ook huidwonden kunnen worden verzorgd met bonenkruid en wel in de vorm van een passend kompres.

We zijn hiermee wederom aangekomen aan het einde van een zeer interessant blog en hopen dat u net zo heeft genoten van het lezen als wij beleven aan het schrijven van deze informatieve blogs. Ons rest dan nog om af te sluiten met de gebruikelijke doorverwijzing naar het laatste deel van dit blog, waar u nog kort informatie voorgeschoteld krijgt over hoe u dit product in onze webwinkel kunt bestellen, gevolgd door een gebruikelijk recept en wat informatie omtrent het consumeren van dit specifieke product. We hopen door middel van deze blogs uw interesse in dit product te hebben opgewekt en sluiten af met de allerbeste wensen voor het jaar 2013. Moge het een jaar zijn waarin uw fysieke en mentale gezondheid floreren en al uw hartenwensen uit mogen komen.

Waar kan ik Raw Food Provençaalse Seed Snacks kopen?

Raw Food Provençaalse Seed Snacks zijn wederom en bijzonder en zeer exclusief product, wat reden is waarom wij bijzonder blij en trots zijn u dit prachtige en oergezonde product aan te kunnen bieden. Dit soort raw food snacks zijn namelijk over het algemeen moeilijk te verkrijgen, wat natuurlijk te maken heeft met het feit dat dit specifieke marktsegment eigenlijk nog in de kinderschoenen staat in vergelijking met andere segmenten van de markt in voedingsmiddelen. De meeste mensen grijpen helaas nog steeds naar alle chips en zoutjes in de supermarkt, met alle schadelijke gevolgen van dien. Dit is echter iets waar hoe langer hoe meer verandering in komt, wat natuurlijk komt dankzij het ontwaken van de mensheid in relatie tot de voeding waar men zich al decennia mee volpropt en die hoe langer hoe meer ongezonde en zeer onwenselijke gevolgen voor zowel ons lichaam als onze geest hebben. Dit is reden waarom we hoe langer hoe meer natuurreformzaken, biologische winkels en ook raw food en superfood winkels uit de grond gestampt zien worden, want mensen pikken het niet meer en worden gelukkig steeds bewuster van alle rommel die in hun voeding verwerkt is. Dit leidt niet alleen in de ‘echte wereld’ tot een stijging in dit soort winkels en leveranciers, maar geld ook voor het internet, waar een steeds groter wordend arsenaal aan online webwinkels gelanceerd wordt met allerlei prachtige en gezonde producten. Dit was een tendens waar wij ons niet aan konden onttrekken en daarom hebben we al een aantal jaren een prachtige en zeer gebruiksvriendelijke webwinkel voor u ontworpen. Deze is niet al te lange tijd geleden ook nog eens voorzien van een nieuw uiterlijk en is nog gebruiksvriendelijker gemaakt voor u als klant. U kunt deze webwinkel vinden onder de link www.superfood.nl waar u al uw bestellingen 24 uur per dag en 7 dagen in de week kunt plaatsen. Wij zorgen er vervolgens voor dat deze producten binnen uiterlijk 2 werkdagen bij u thuis worden afgeleverd. Daarnaast leveren we tevens de garantie dat wij alleen met de allerbeste en hoogst kwalitatieve producten en leveranciers werken, om u als klant een assortiment aan te kunnen bieden wat alleen uit de allerbeste producten bestaat. Dit om op die manier een stuk ondersteuning van betekenis te kunnen geven met betrekking tot uw fysieke en mentale gezondheid. Gelukkig lijkt die bedrijfspolitiek vruchten af te werpen, wat te zien is aan het hoge gemiddelde beoordelingscijfer van 8.4 door een groot aantal klanten. Wij hopen ook u tot één van deze klanten te morgen rekenen en dat u net zo tevreden bent over onze service als het merendeel van onze klandizie klaarblijkelijk is.

Hoe kan ik Raw Food Provençaalse Seed Snacks eten?

Deze overheerlijke snack is natuurlijk heerlijk om zo te consumeren of voor gezond snacken, maar is tevens gemakkelijk te combineren met andere zaden, pitten, noten en peulvruchten, om maar een voorbeeld te noemen. Ook is het een echte lekkernij in verschillende salades of is het een uitstekend ingrediënt bij het bakken van heerlijk vers biologisch brood. Dit is natuurlijk mogelijk in een dehydrator, zodat u niet alle voedingswaarde van uw ingrediënten verliest. Hier volgt een heerlijk recept voor een salade, waarin deze provençaalse seed snack is gebruikt. We hopen dat het u bijzonder lekker zal smaken en sluiten af met het u toewensen van een bijzonder gezond en heilzaam 2013!

, , , , , , , , ,
advert

No comments yet.

Leave a Reply