De voordelen van RawFood voor bodybuilders

24 mei 2010

Rawfood

De voordelen van RawFood voor bodybuilders

Het RawFood principe is exact wat het beweert te zijn – een eetstijl die bestaat uit het eten van onbewerkte, ongekookte, plantaardige voeding. Denk in de richting van fruit, groenten, bonen, granen, noten, zaden, scheuten, zeewier en een hele variëteit aan gedroogd fruit.

Het klinkt misschien niet al te smakelijk, maar u kan gemakkelijk fan worden van rauwe voeding als u het geleidelijk aan uw eetstijl toevoegt. Als u een bodybuilder bent, zal u blij zijn gekozen te hebben voor het RawFood principe.

Rauwe voeding helpt u uw innerlijke kracht te vinden, de kracht die u niet wist dat u ze bezat. Het is niet uitzonderlijk dat uw lichaam tracht te ontgiften indien u voor het eerst rauwe voeding begint te eten – maak u niet ongerust, dit is de normaalste zaak ter wereld.

U zal ook gewicht verliezen, maar dit zullen de ongezonde kilo’s zijn. Daarom hoeft u zich absoluut geen zorgen te maken, zelfs indien u een bodybuilder bent. Als u meer en meer rauwe voeding zal eten, zal u ook opnieuw wat bijkomen – het goede nieuws is dat deze kilo’s er zullen zijn dankzij gezonde voeding! U zal dus sterke, stevige spieren ontwikkelen!

De spieren van bodybuilders atrofiëren en verminderen qua volume, naarmate ze ouder worden. Een bodybuilder bereikt het hoogtepunt van zijn carrière rond de leeftijd van dertig jaar. Hierna beginnen de spieren zichzelf ‘af te laten’, vergelijkbaar met een lekke ballon.

Het is makkelijk te bemerken wanneer u de spieren van een dertigjarige vergelijkt met die van een veertig- of vijftigjarige! Ze zijn enorm verschillend. Volwassen bodybuilders worden in groepen geplaatst die eigen zijn aan hun leeftijd.

Spieren die tot stand zijn gekomen door het eten van gekookt voedsel, of dankzij een variëteit aan onnatuurlijke substanties, zullen sneller atrofiëren. Als u rauwe voeding eet, zal u sterkere spieren ontwikkelen, die langer intact blijven. De reden is simpel – ze bestaan dankzij natuurlijke voedingsstoffen.

Tracht uw voeding te wegen. Om een voorbeeld aan te halen – eet 70% rauw biologisch fruit, 25% rauw biologische groengebladerde groenten, en 5% zonnebloempitten en rauwe biologische noten. Eet groenten en fruit van ‘botanische’ oorsprong, m.a.w. waar er zich nog zaden bevinden. Zo zijn er bijvoorbeeld tomaten, komkommers, avocados en paprika’s.

Om een energieboost te krijgen van ‘rauwe’ dranken – smoothies!

Peer Smoothie

Ingrediënten:– 1 mango (geschild, zaadloos, in stukjes)
– 1 peer
– ½ kopje verse ananas
– 1 selderij
– het sap van ½ limoen
– zaden van 1 vanilleboon
– 1 theelepel rauwe honing
– water

Bereiding:
Mix alle ingrediënten in een blender of voedselprocessor. Voeg honing of limoensap toe naargelang uw eigen voorkeur!

, , , , , , , , , , , , ,
advert

No comments yet.

Leave a Reply