De perfecte saus voor elk gerecht: tahinsaus

Zin om je gerecht een extra dimensie te geven? Dat kan op een gezonde manier, met tahinsaus.

Ingrediënten:
– 2-4 eetlepels tahin.
– 1 teen knoflook.
– 1 snufje Himalaya of zeezout.
– 1 theelepel Greener Grasses (HealthForce).
– 1 theelepel lijnzaad.
– een paar druppels vers limoen of citroensap (naar persoonlijke behoefte).
– vers gesneden peterselie.

Bereiding:
Tahinsaus is bijzonder gemakkelijk te maken, wat u doet door een aantal eetlepels te vermengen met wat limoen- of citroensap. U perst een teentje knoflook uit en doet er vervolgens nog wat vers gesneden peterselie bij. Dit samen met, indien gewenst, een snufje zee- of Himalayazout. Optioneel kunt u wat tarwegras en lijnzaad voor een rijkere smaak toevoegen. Vervolgens voegt u ook nog wat water toe en roert tot de gewenste dikte bereikt is. Eventueel kunt u nog wat andere kruiden naar smaak toevoegen. Zoet paprikapoeder is dan vaak een lekkere combinatie.

, , , , , , , , ,
advert

2 Responses to “De perfecte saus voor elk gerecht: tahinsaus”

  1. beritabanyuwangi Says:

    saya dari banyuwangi. trims

    Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tahin - een vitamine B complex superfood - 25 september 2012

    […] tahin. Ook zijn deze prima te gebruiken als dressing in allerlei verschillende salades. We hebben hier en hier voor u een tweetal simpel te maken recepten geplaatst, zodat u zelf eens kunt experimenten […]

Leave a Reply